Wednesday, September 17, 2008

MAJLIS BERBUKA PUASA SMKAL

16 September 2008, Seluruh warga SMKAL termasuk kakitangan, guru dan pelajar asrama telah mengadakan majlis berbuka puasa bertempat di dewan terbuka SMKAL. Majlis tersebut dimulai dengan ucapan puan pengetua Hjh Rohani Dollah.Tapi saya bersama seorang lagi kawan, cikgu Amin tidak berkesempatan mendengar ucapan daripada beliau kerana kami tiba agak lewat daripada tetamu lain. Waktu kami tiba, suasana di dewan terbuka penuh dengan ahli keluarga masing-masing. Menariknya segala keperluan seperti bekas makanan dan minuman perlu dibawa sendiri oleh cikgu-cikgu. Kalau sapa - sapa yang tak bawa tu nasibla..Saya memilih tempat duduk bersama cikgu Mat Nasir(gambar atas) bersama ahli keluarganya sebab kami(saya dan cikgu Amin tak bawa tikar). Memang plan kami malas nak bawa tikar pun sebab kami nak tumpang tikar orang lain.Low kelas la bawa tikar ni tambah pulak masih bujang kan so kira sempoi-sempoi je dah la. Bawa tikar ni kelas orang yang dah berkeluarga je. Jadi pada hari tersebut bukan kami berdua je yang tumpang sekaki tapi sorang lagi kawan saya iaitu cikgu Bakarudin(gambar bawah).

Inilah gambar cikgu Bakarudin yang sempat saya rakamkan melalui kamera handset saya. Waktu ni belum berbuka lagi. Disebelahnya kelihatan sorang lagi kawan yang saya sebutkan tadi, cikgu Amin. Dia tengah mengintai anak Penolong kanan sekolah yang saya panggil Kak Yah. Lepas tu dia bagitau kat saya plak ada perempuan cantik pakai spek mata kat belakang. Memang cantik budak tu.pakai spek ada bingkai ala-ala oldskool gitu.Sempat lagi Matmin ni mengintai anak dara orang. Apapun majlis berbuka puasa bersama-sama kakitangan sekolah boleh dikatakan meriahla jugak sebab makan ramai-ramai ni lebih berselera walaupun menunya sekadar nasi kerabu dan kuih-muih berserta air limau sunquick. Selesai saje majlis berbuka saya dan cikgu Amin terus chow balik rumah sebab dia nak balik ke Terengganu malam tu jugak kebetulan esoknya cuti sekolah sempena dengan Nuzul Qur'an. Faham-faham jelah sebab bini dia ada kat sana.














Ni... saya bersama dengan abe yo(anak sulung cikgu Nasir)


No comments:

PELAWAT :-