Tuesday, September 16, 2008

BERSAMA RAKAN KETIKA DI IPIK

Ini adalah gambar yang dirakamkan sewaktu saya menjalani kursus KPLI di Institut Perguruan Ilmu Khas pada Januari 2007. Saya kiri sekali (duduk).Di antara yang ramai - ramai tu 3 orang yang dapat posting di Kelate iaitu Matlan( berdiri kiri sekali) dan Sarif Dol ( duduk 2 dari kiri). Sebelah Sarif Dol Lokman Desa budak Kedah baru je kawin bulan Ogos 2008 baru - baru ni. Matlan (yang berdiri di belakang saya ) sekarang mengajar di SK Pendidikan Lati, Pasir Mas, Kelantan. Disebelahnya Nizam dapat mengajar di salah sebuah sekolah di negeri Pahang, yang kat tengah tu dah lupala nama dia budak Johor masuk ke IPIK lewat seminggu seb waktu tu Johor dilanda banjir besar. Sebelahnya Riduan, ketua kelas kami budak Melaka dan di hujung rakan serumah saya yang menginap di Kondo Seri Mas, Cheras Azrul Nizam namanya pun baru kahwin dalam tahun ni jugak. Orang kuat futsal. Hujung minggu kalau tak kemana - mana kami satu rumah akan main futsal dekat PJ.Azrul Nizam lah yang akan aturkan perlawanan persahabatan dengan kelab futsal dari kalangan cikgu - cikgu sekitar Cheras. Sekarang ni Kami semua dah jarang - jarang berhubung mungkin sebab komitmen kerja masing - masing. Cuma yang masih berhubung cuma saya, Matlan dan Sarif Dol. Tu pun Sebab kami bertiga selalu berjumpa jika ada aktiviti berkaitan dengan pelajar - pelajar pendidikan Khas umpamanya hari sukan, pertandingan nasyid atau jamuan yang melibatkan guru - guru Pendidikan negeri Kelantan. Sarif Dol kini menjadi guru di SMK Rantau Panjang dan saya sendiri Di SMK Ayer Lanas, Jeli.

No comments:

PELAWAT :-